17.1.15

Σειρήνες

Ποτέ δε μου άρεσε η Οδύσσεια. Ποτέ! Πάντα προτιμούσα την Ιλιάδα, με τους ήρωές της και τους πολέμους της, που έχει -αν μη τι άλλο- πραγματικό σασπένς κι ατόφια τραγωδία. Όχι σαν την Οδύσσεια, με κύριο θέμα τους άθλους ενός υπερ-ανθρώπου και παρα-θέμα την υποτιθέμενη πίστη της γυναίκας του. Δε θα μπω σε Ατγουντιανές συζητήσεις περί αβασιμότητας της πίστης των αναγνωστών στην πίστη της Πηνελόπης. Μα θα μπω στο ψητό.

Πέρσι έπαιζα την Πηνελόπη.

Φέτος παίζω τον Οδυσσέα.

Θετικό, θα έλεγε κανείς. Βέβαια! Έλαβα πρωταγωνιστικό ρόλο στη ζωή μου. Λαμπρό κατόρθωμα! Πέρα από αυτό, όμως, θα έλεγε κανείς, δες! Έχεις τόσους άθλους να περάσεις! Και, μάλιστα, πρέπει να τους περάσεις μόνη! Μόνος του κι ο Οδυσσέας (με μία χείρα βοηθείας θεϊκή κατά τόπους) δεν κατάφερνε με χίλιους τρόπους να βγει από τους άθλους νικητής; Ναι. Έχεις δίκιο, Κανένα. Μα τι βάσανα που πέρασε ο Οδυσσέας!... Να είναι δεμένος στο κατάρτι και να πρέπει να ακούει τις σειρήνες; Να τις ακούει (γιατί το βουλοκέρι δεν κάνει ουσιαστική δουλειά, ας μη διατηρούμε αυταπάτες), και να μην πρέπει να τις ακούει. Να τις ακούει και να θέλει να τις ακούει. Να τις ακούει και να μη θέλει να τις ακούει. Έι, Οδυσσέα! Αποφάσισε! Τι κι αν του φωνάζουν οι σύντροφοί του, τι κι αν του φωνάζει η Αθηνά από τα ουράνια, ενώ κατεβάζει μονορούφι ένα βαρέλι νέκταρ... Ο Οδυσσέας είναι δεμένος στο κατάρτι. Ο Οδυσσέας ακούει τις σειρήνες. Δεν πρέπει. Θέλει. Δε θέλει.

Κι εγώ -που έλαβα πρωταγωνιστικό ρόλο στη ζωή μου- τι κάνω τώρα; Τι ακούω και τι αγνοώ; Τι θέλω και τι δε θέλω; Γιατί φιλοσοφώ ενώ το στομάχι μου καίει, και τα μάτια μου τσούζουν και το μυαλό μου είναι βαρύ σα μέταλλο, σαν άχρηστο μέταλλο;

Και γιατί να είμαι εγώ ο Οδυσσέας; Ποιος μου έδωσε το ρόλο και με ποια αιτιολογία; Πως να βεβαιωθώ ότι δεν έγινε μέγα λάθος -δραματικό- στο κάστινγκ; Πως θα σωθώ από τις Σειρήνες και γιατί, γιατί να μην είμαι κι εγώ μία από αυτές; Να μη με νοιάζουν τα πρέπει και τα αμφίθημα θέλω, μα να έχω στόχο καθαρό και κίλερ ίνστινκτ. 

Μία σειρήνα θέλω να παίζω.

Σαν τα ασθενοφόρα και τα περιπολικά που κάνουν το Λονδίνο πόλη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου